Mnohí zákazníci sú na predajniach často zmätený, keď im predajca povie, že podlaha je vyrobená technológiou DPL, na rozdiel od inej, ktorá je zase DPR. Vysvetliť rýchlo a jednoducho zákazníkovi, aký je v tom rozdiel, nemusí byť vždy ľahké. Dobrým príkladom je nemecký výrobca Egger, ktorý má vo svojom portfóliu viaceré z týchto výrobných technológií. Tak si skúsme na príklade podláh Egger vysvetliť, ktoré to sú a aký je medzi nimi rozdiel:
- DPR (Direct Print) – touto technológiou bola vyrábaná stará kolekcia podláh Euroclic, ale aj relatívne nová kolekcia Floorline Superior a tiež posledná generácia korkových podlách Egger Cork+. Ako už napovedá význam skratky “direct print”, jedná sa o tlač dekoru priamo na drevovláknitú nosnú dosku. Hlavnými prednosťami tejto technológie je, v porovnaní napr. s klasickými laminátovými podlahami, že sú tieto parkety tichšie, pocitovo teplejšie, ale zase prevedením ochrannej vrstvy menej vydržia, i keď závisí od podmienok použitia.
- DPL – (Direct Pressure Laminate) je dnes najpoužívanejšia technológia výroby u väčšiny výrobcov tzv. “laminátových podláh”. Konštrukcia je typická svojou sendvičovou štruktúrou a hlavne tým, že vrchná – ochranná vrstva je z melamínu, inými slovami “laminátovej” vrstvy, ktorá je veľmi odolná. V ponuke Egger sú touto technológiou vyrobené všetky laminátové kolekcie okrem spomínanej kolekcie Floorline Superior a Business Classic 11 mm.
- HPL (Hight Pressure Laminate) – je obdobná konštrukcia ako DPL i keď výrobný postup je odlišný a pomerne náročnejší a nákladnejší. Lamináty vyrobené touto metódou sú stabilnešie s odolnejším povrchom. Väčšinou sa jedná o podlahy určené na použitie v komerčných priestoroch, alebo priestoroch s vyššou intenzitou zaťaženia.
- CML – (Continuous Pressure Laminate) laminátová podlaha, ktorá je svojou konštrukciou podobná DPL konštrukcií s tým rozdielom, že sa skladá z viacerých vrstiev. Napr. kolekcia Egger Business 11 mm má naviac 2x Core (podkladový) papier + 1x protiťah. Vďaka tomu je možné dosiahnúť vyššiu odolnosť podlahy.
Toľko ku konštrukčným riešeniam. Zákazníkovi je v konečnom dôsledku jedno akou metódou bola podlaha vyrobená. Dôležité však je vybrať takú podlahu, ktorá bude čo najviac spĺňať podmienky a účel použitia na ktorý zákazník podlahu potrebuje…